De oprichter van S-Teel, Nederlander Tom van Ewijk, stond lange tijd aan het stuur bij Rino Trading. Tom begon zich te richten op zijn eigen merk S-Teel. De tandwielen van S-Teel worden ontworpen en geproduceerd in Tsjechië. De materialen die gebruikt worden zijn van de hoogste kwaliteit en gaan daarom lang mee. S-Teel heeft een samenwerking met het Gebben van Venrooij Kawasaki team. Dit MXGP team rijdt met de tandwielen van S-Teel en bewijzen zich elk jaar in de wereldkampioenschappen. Naast alle standaard tandwielen voor crossmotoren maakt S-teel ook tandwielen op maat.
De stalen achtertandwielen van S-teel worden gemaakt van hoge kwaliteit C45 staal. Door het gebruik van staal gaat het tandwiel langer mee dan aluminium. De tandwielen zijn middels een laser uitgesneden en geeft een perfecte afvoer van zand en modder, dit is een gewicht besparend design. S teel heeft deze tandwielen beschikbaar voor alle crossmotoren, supermoto, ATV en quads.
De aluminium achtertandwielen van S-teel zijn van het bekende 7075 T6 aluminium gemaakt. Dit is een van de sterkste aluminium legeringen en gaat daardoor erg lang mee. Deze achtertandwielen worden CNC gevreesd wat zorgt voor een perfecte fitting en zandafvoer. Deze achtertandwielen van S teel zijn uitvoerbaar 5 geanodiseerde kleuren. Beschikbaar voor alle crossmotoren, supermoto, ATV en quads.
Wanneer het beste van beide gewenst wordt, de sterkte van het staal en het lichte van het aluminium heeft s-teel de Bi-Metal achtertandwielen. Dit tandwiel heeft de stalen C45 buitenring en de 7075 T6 binnenring. Hierdoor wordt sterkte en gewicht optimaal gecombineerd.
De voortandwielen van S-teel worden enkel van gehard staal gemaakt. Voortandwielen worden altijd van staal gemaakt, zeker omdat deze 3x zoveel ronddraaien als een achtertandwiel. De voortandwielen an S-teel worden CNC gevreesd voor de beste pasvorm en met een hrc coating behandeld voor extra stevigheid. Deze tandwielen zijn beschikbaar voor alle (cross) motoren.