Beringer Brakes is opgericht in 1985, het Franse bedrijf maakte wielen en voorvorken voor zijspannen. In 1989 ontwikkelde Beringer al zijspannen voor merken als BMW, Ducati en Honda. In 1990 zag Beringer dat Brembo Brakes een monopoly wilde op het gebied van remmen, Beringer bracht gietijzeren remschijven op de markt die een groot succes werden. Tegenwoordig zit Beringer in een groot pand waar dagelijks de ontwikkeling en productie van complete remsystemen voor gaat, zo streeft Beringer ernaar om altijd een stap voor te zijn. Beringer maakt remschijven, remklauwen, remblokken, complete remhendels en vele rem accessoires voor crossmotoren, autos, quads en wegmotoren.
Sinds 1990 maakt Beringer gietijzeren remschijven. De zwevende remschijven bestaan uit aluminium en staal en is daardoor 20% lichter dan vaste metalen schijf. De aluminiumlegering wordt ook in de luchtvaart gebruikt, wat aangeeft hoe sterk het is. De remschijven kunnen zonder adapters worden gemonteerd op jouw crossmotor en supermoto, dit is het resultaat van een hoogwaardig CNC freesproces.
Doordat de Beringer remschijf slechts 6 floaters heeft (punten waar het staal aan het aluminium is bevestigd) wordt de weerstand van rotatie sterk verlaagt waardoor jouw crosswiel soepeler loopt. Naast deze gietijzeren remschijf heeft Beringer ook RVS remschijven in haar assortiment.
Voor vele typen (cross)motors en remschijven heeft Beringer remklauwen. De remklauwen zijn gemaakt van aluminium en verkrijgbaar in meer dan 10 geanodiseerde kleuren. De Beringer remklauw bestaat uit 1 hoogwaardig CNC gefreesde reeks, geen budget modellen maar enkel top kwaliteit. De remklauw set wordt standaard geleverd met eens et gesinterde remblokken. Deze combinatie zorgt ervoor dat de remblokken niet schuin afsluiten zoals bij vele andere remsystemen. Met deze remklauw set krijg je meer controle, meer remkracht, langere levensduur en betere resultaten.
Beringer maakt al meerdere decennia lang remhendels, Beringer heeft daarnaast ook complete rempompen. Deze rempomp heeft een geïntegreerd reservoir voor remvloeistof in de remhendel. In het reservoir kan meer remvloeistof en kan ook meer druk aan. Zo kan deze rempomp 40% meer druk aan dan een OEM remsysteem. De rempompen van Beringer zijn daardoor uiterst geschikt voor motoren met hoge remprestaties als supermoto, quads, zijspannen en crossmotoren. De remhendel is gemakkelijk verstelbaar en daardoor aan te passen aan jouw persoonlijke wensen. Deze rempomp set is CNC gevreesd van hoogwaardig aluminium en verkrijgbaar in vele kleuren.